Stretnutie s občanmi na Rožňava Bani

21.10.2012 22:52

Dnes som dostal mail z portálu www.inforoznava.sk: 

Dobrý deň p. Kováč,

 

do našej redakcie sme dostali podnety, týkajúce sa Vášho sobotňajšieho predvolebného zhromaždenia na Rožňavskej Bani, kde ste mali na stretnutí s rómskymi voličmi údajne ponúkať „2 metre dreva“ každému, kto Vás bude voliť.

Môžete prosím stručne zareagovať na tieto informácie?

S pozdravom,

Vladimír POLÓNY

 

Moja odpoveď: 

Vážená redakcia,

 

nie je to pravda.  Podrobnejšie informácie zo stretnutia sú zverejnené na mojej webovej stránke www.karolkovac.webnode.sk . Ale chápem – ide o tvrdý predvolebný boj a nie každý hrá fér. S tým som rátal.

Ing. Karol Kováč

 

Komentár: 

Na požiadanie p. J. Darvaša som v sobotu 20.10.2012 o 14:00 prišiel na stretnutie občanov mestskej časti Rožňava Baňa. Občanov zaujímalo, čo by som pre mesto a konkrétne pre ich mestskú časť spravil, ak by som vo voľbách uspel. Preberali sme nekvalitu ciest a chodníkov, možnosti zamestnania

a diskrimináciu Rómov. Občanov zaujímalo, či je tu reálna šanca, aby sa cesty k ich domom v krátkej dobe opravili, ako by som im vedel pomôcť zamestnať sa a pri tom  hovorili o ich diskriminácii na pracovnom trhu. Mňa zaujímali otázky vzdelanosti ich detí a záujmy rodičov na vzdelaní ich detí. 

Pýtal som sa ich, ako by vedeli priložiť ruku k dielu a prispieť k riešeniu ich situácie (hlavne zlepšenie ich životných podmienok a obmedzenie tzv. "návštevníkov"). Zároveň som im zdôraznil, že v prípade, ak by som vo voľbách uspel, budem od nich vyžadovať aktívne zapojenie sa do riešenia týchto otázok. Občania v rámci diskusie mi adresovali rôzne požiadavky, od sociálnej pomoci občanom zo strany mesta až po otázky bývania a zamestnania. 

Vysvetlil som im, že som si NEPRIŠIEL KÚPIŤ ICH HLASY, ale som tam preto, lebo už dlhšiu dobu pracujem na založení "Rómskeho občianskeho fóra", kde so zástupcami rodín by sme riešili otázky týkajúce sa ich života a spolunažívania s ostatnými občanmi mesta. Míting trval cca 40 min., na mítingu som rozdal svoj volebný program a pozval som občanov na voľby. Mítingu sa zúčastnilo zhruba 30 občanov. 

 

PS: Čo sa týka dreva, zdôraznil som, že jednou z monžostí, ako by k drevu mohli prísť, je odrobiť si ho poctivou prácou. 

 

Citácia zo zákona č. 300/2005 Z.z. (Trestného zákona)

 

 

§ 336a
Volebná korupcia

(1) Kto priamo alebo cez sprostredkovateľa poskytne, ponúkne alebo sľúbi úplatok tomu, kto má právo voliť, zúčastniť sa na referende alebo na ľudovom hlasovaní o odvolaní prezidenta Slovenskej republiky, aby
a) volil alebo hlasoval určitým spôsobom, 
b) nevolil alebo nehlasoval určitým spôsobom, 
c) nevolil alebo nehlasoval vôbec, alebo
d) sa nezúčastnil volieb, referenda alebo ľudového hlasovania o odvolaní prezidenta Slovenskej republiky, alebo z tohto dôvodu priamo alebo cez sprostredkovateľa poskytne, ponúkne alebo sľúbi úplatok inej osobe, 
potrestá sa odňatím slobody až na dva roky. 

(2) Kto v súvislosti s výkonom práva voliť, zúčastniť sa na referende alebo na ľudovom hlasovaní o odvolaní prezidenta Slovenskej republiky priamo alebo cez sprostredkovateľa pre seba alebo inú osobu prijme, žiada alebo si dá sľúbiť úplatok, aby 
a) volil alebo hlasoval určitým spôsobom, 
b) nevolil alebo nehlasoval určitým spôsobom, 
c) nevolil alebo nehlasoval vôbec, alebo
d) sa nezúčastnil volieb, referenda alebo ľudového hlasovania o odvolaní prezidenta Slovenskej republiky, 
potrestá sa odňatím slobody až na jeden rok. 

(3) Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1 
a) závažnejším spôsobom konania, 
b) ako verejný činiteľ, 
c) na chránenej osobe, alebo
d) verejne.